Romanttisia hetkiä
Levyn huumaavuus
Julkaisuvuosi:
1990
Ensikosketus: 2016
Ensikosketus: 2016
Helmeilevimmät biisit:
Smoke Screen, Let Me In, The Best Was Yet To Come
Löytyykö levyhyllystä:
Spotify, yms.
Mark Morrissin ansiosta
taas mieleeni noussut Self-Control on tietenkin Laura Braniganin
tunnetuin biisi, mutta minulla heräsi into tutustua myös Braniganin
muuhun tuotantoon. Helppo valinta olisi tietenkin ollut hittibiisin
mukaan nimetty Self-Control (1984), mutta päädyin melko nopeasti
Braniganin toiseksi viimeiseksi levyksi jääneeseen hänen omaa
nimeään kantavaan vuoden 1990 levyyn. Levyyn tarkemmin syventyessä
minulle selvisi, että Branigan itsekin harrasti covereiden
tekemistä. Coverereita ovat ainakin: Moonlight On Water, alunperin
vuodelta 1989 (Kevin Raleigh, löytyy youtubesta); Unison, jonka myös
Celine Dion on versioinut, on alunperin vuodelta 1983 (Junior
Giscombe, löytyy youtubesta); Turn The Beat Around, jonka myös
Gloria Estefan on versioinut, on alunperin diskohitti vuodelta 1976
(Vicki Sue Robinson, löytyy spotifysta); Let Me In, alunperin
vuodelta 1988 (Eddie Money) ja levyn päättävä The Best
Was Yet To Come oli vuodelta 1983 (Bryan Adams, spotify). Vielä
viisi biisiä on luettelematta; varmasti ainakin joku niistä on
originaalilevytys. Mutta kyllä Branigan niistä coverbiiseistäkin
pääosin omanlaisensa teki. Ja levyhän on oikein nautittava ja
monipuolinen: niin tanssitusta (Turn The Beat Around), herkistelyä
(Never In A Million Years) kuin raikasta poppaustakin (Smoke Screen,
Reverse Psychology) löytyy ja Branigan pistää itsensä joka
biisissä likoon täysillä. Levy ei ole musiikilliselta
tarjonnaltaan ja toteutukseltaan välttämättä uuttaluova, mutta
pätevä vuoden 1990 poplevy kuitenkin.