#467 Laura Branigan

                         Romanttisia hetkiä

Levyn huumaavuus
                                   6.5

Julkaisuvuosi: 1990
Ensikosketus: 2016
Helmeilevimmät biisit: Smoke Screen, Let Me In, The Best Was Yet To Come
Löytyykö levyhyllystä: Spotify, yms.
 
Mark Morrissin ansiosta taas mieleeni noussut Self-Control on tietenkin Laura Braniganin tunnetuin biisi, mutta minulla heräsi into tutustua myös Braniganin muuhun tuotantoon. Helppo valinta olisi tietenkin ollut hittibiisin mukaan nimetty Self-Control (1984), mutta päädyin melko nopeasti Braniganin toiseksi viimeiseksi levyksi jääneeseen hänen omaa nimeään kantavaan vuoden 1990 levyyn. Levyyn tarkemmin syventyessä minulle selvisi, että Branigan itsekin harrasti covereiden tekemistä. Coverereita ovat ainakin: Moonlight On Water, alunperin vuodelta 1989 (Kevin Raleigh, löytyy youtubesta); Unison, jonka myös Celine Dion on versioinut, on alunperin vuodelta 1983 (Junior Giscombe, löytyy youtubesta); Turn The Beat Around, jonka myös Gloria Estefan on versioinut, on alunperin diskohitti vuodelta 1976 (Vicki Sue Robinson, löytyy spotifysta); Let Me In, alunperin vuodelta 1988 (Eddie Money) ja levyn päättävä The Best Was Yet To Come oli vuodelta 1983 (Bryan Adams, spotify). Vielä viisi biisiä on luettelematta; varmasti ainakin joku niistä on originaalilevytys. Mutta kyllä Branigan niistä coverbiiseistäkin pääosin omanlaisensa teki. Ja levyhän on oikein nautittava ja monipuolinen: niin tanssitusta (Turn The Beat Around), herkistelyä (Never In A Million Years) kuin raikasta poppaustakin (Smoke Screen, Reverse Psychology) löytyy ja Branigan pistää itsensä joka biisissä likoon täysillä. Levy ei ole musiikilliselta tarjonnaltaan ja toteutukseltaan välttämättä uuttaluova, mutta pätevä vuoden 1990 poplevy kuitenkin.

Posted in , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Haku

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.