John Talabot tuo ƒINillään sademetsän kotiin: papukaijan istumaan ikkunalaudalle, ananaksia kasvamaan lattian väleistä ja jaguaarin lepäilemään olkkarin sohvalle.
Ensikosketus: 2012
Helmeilevimmät biisit: Depak Ine, Estiu, When the Past Was Present
Löytyykö levyhyllystä: Kyllä
Levyn huumaavuus
9.0
John Talabot on nuori espanjalainen kaveri. Esikoisalbumin tämä DJ onnistui vääntämään vasta tämän vuoden puolella ja sanotaanko, että lopputulos on vakuuttava. Espanjalainen kun on osannut purkittaa levylleen kertakaikkisen mahtavan soundien atmosfäärin. Ja mikä hienointa: levy on kestänyt uudelleenkierrätettävyyttä parin viikon ajan erinomaisesti.
ƒINiä kuunnellessa tuntuu kuin olisi sademetsässä. Rytmimaailma kuullostaa hemmetin hyvältä, kappaleet ovat monipuolisia mutta silti mukavan hillittyjä, eli mihinkään soundien sekamelskaan ei tosiaankaan sorruta. Musiikki on värikästä ja mukaansatempaavaa - juuri sellaista mitä tekee mieli kuunnella kesällä auringon paahtaessa taivaalla! Kyseessä on loppuen lopuksi hyvin samankaltainen tekele kuin Cut Copyn viimevuotinen Zonoscope, meno on yhtä eksoottisen vivahteikasta ja saa hyvälle tuulelle. Vaikkakin John Talabotin tuotoksessa laulua on käytetty selvästi hillitymmin pelkkien vokaalisämpläysten voimin.
Levy avausraita Depak Ine avaa pelin lähes täydellisesti, trooppinen elektrobiitti pauhaa taustalla makeasti ja onnistuu välittämään suorastaan mahtavan fiiliksen kuuntelijaan. Lämpöisen Depak Inen lisäksi Estiu on myös maininnan arvoinen kolmiminuuttinen. Eikä tule unohtaa When The Past Was Presentiä, joka voisi olla jopa vuoden paras yksittäinen kappale tähän mennessä.
Onko John Talabot tämän vuoden James Blake vai Jamie Woon? Mielestäni tässä herrassa on enemmän potentiaalia kuin edellä mainituissa jampoissa yhteensä.