Blogimme
soittolistat palailevat tauoilta. Tarjolla on jälleen 10 erinomaista biisiä
sunnuntain iloksi.
1. Talk Talk:
Such a Shame
Jesse’s
Dietsistä päivää. This week I’ve mostly been listening to Talk Talk. The Colour of Spring ja Spirit of Eden
ovat ihania levyjä, eikä kasaristi poppaava It’s My Life lopulta jää kovinkaan
paljoa jälkeen. Such a Shame on yksi ihmiskunnan ylväimmistä saavutuksista.
2. Frida
Hyvönen: Terribly Dark
Osataan sitä
kasaroida nykypäivänäkin. Jos ette usko, niin kuunnelkaahan, kuinka kauniisti
rumpu läiskähtää! Vajaa 30 vuotta sitten tällä biisillä olisi haastettu
Madonnat ja Tina Turnerit hittilistojen kärjessä.
3. Ariel Pink’s Haunted Graffiti: Only in My Dreams
En ole vielä
kyennyt muodostamaan lopullista mielipidettäni Mature Themesistä, mutta useampi
erinomainen biisi levyllä on. Only in My Dreams kuulostaa Leevi & the
Leavingsiltä ja hyvältä.
4. Dirty
Projectors: Swing Lo Magellan
Aikaisemmin
pidin Dirty Projectorsia aika turhanpäiväisenä kikkailuna, mutta Swing Lo
Magellan -albumi on saanut kelkkani kääntymään. Levyn nimibiisi painii samassa
sarjassa esimerkiksi Kurt Vilen Jesus Feverin kanssa ja pääsee melkein
tasapeliin. Ei lainkaan hullummin.
5. The Pastels: Thank You for Being You
Suunnilleen
tällaista popmusiikki on parhaimmillaan.
6. Sugar: If I Can’t Change Your Mind
Tämä
täydellinen helinäpophelmi on jälleen ajankohtainen Copper Blue -uudelleenjulkaisun
ansioista.
7. Violens: When to Let Go
Violens
kuulosti hetki sitten aika paljon New Orderilta. Tänä vuonna bändi hyppäsi shoegaze/dreampop-junaan. Opportunismi harvoin kuulostaa näin hyvältä.
8. Daft Punk:
Digital Love
Mie olen
käyttänyt edellisen seitsemän biisin aikana jo niin monta ylisanaa, että
yksikin lisää aiheuttaa inflaation. On tämä silti parempi kuin yksikään
aiemmista.
9. Sebastien
Tellier: La Ritournelle
Lisää neroja
ranskalaisia. Tellierin uuteen levyyn en ole jaksanut tutustua, mutta vanhat
klassikot toimivat päivästä toiseen.
10. Belle
& Sebastian: Simple Things
Belle &
Sebastian kuuluu samaan joukkoon Teenage Fanclubin, The Magnetic Fieldsin ja Yo La Tengon kanssa:
bändeihin, joita olen kuunnellut vuosia, mutta joilta tuotannosta silti löytää
säännöllisen epäsäännöllisesti uusia helmiä, joista ei ole ymmärtänyt ilahtua
aikaisemmin. Simple Things on yksi tällainen helmi.
Soittolistaan pääsee käsiksi tästä.